Nasz klient to znana spółka produkcyjna o silnej pozycji rynkowej, z sukcesem prowadząca biznes w Polsce i Europie Środkowej. Od momentu założenia jest kontrolowana przez kilku polskich przedsiębiorców i ich sukcesorów. Od giełdowego debiutu spółka ta respektowała dobre praktyki w kontaktach z interesariuszami zewnętrznymi, jednak oczekiwała wsparcia w kompleksowym podniesieniu i utrzymaniu jakości i efektywności prowadzonych działań.
Początkowo nasza stała współpraca obejmowała obszar komunikacji korporacyjnej, compliance i wypełniania obowiązków informacyjnych (raporty bieżące, MAR) oraz relacji inwestorskich (IR) i przygotowywania różnego rodzaju materiałów informacyjnych. W trakcie rozmów bardzo szybko doszliśmy jednak do porozumienia, że efektywność naszej współpracy będzie wyższa w przypadku kompleksowego wsparcia przez NOBILI, w tym w zakresie raportów okresowych oraz jakościowego content marketingu. Z czasem nasze doradztwo objęło również obszar zrównoważonego rozwoju i ESG. Dodatkowo od samego początku wspieramy spółkę w raportowaniu niefinansowym.
Kluczowe zadania NOBILI
Poza profesjonalizacją i zwiększeniem efektywności działań najistotniejszym zadaniem, które przed nami postawiono, było zapewnienie maksymalnego poziomu bezpieczeństwa spółce i członkom jej zarządu. Potrzeba ta wynikała zarówno z bieżących i planowanych aktywności biznesowych naszego klienta (w tym przejęć i inwestycji), jak i szybkiego przyrostu liczby przepisów regulujących działalność firm.
Punktem wyjścia do rozpoczęcia przez nas działań było zdobycie pogłębionej wiedzy na temat spółki. zrealizowaliśmy ten cel m.in. poprzez organizację cyklu warsztatów z kadrą menedżerską i wewnętrznymi ekspertami i zrealizowanie pogłębionego badania postrzegania (ang. perception study) wśród kluczowych zewnętrznych interesariuszy spółki – zarządzających funduszami inwestycyjnymi i emerytalnymi, analityków oraz dziennikarzy.
Efekty współpracy z nami
Od czasu nawiązania współpracy, wspólnie z kadrą spółki, kompleksowo sprofesjonalizowaliśmy obszar komunikacji korporacyjnej, relacji inwestorskich i wypełniania obowiązków informacyjnych, m.in.:
- weszliśmy w dialog z interesariuszami spółki z użyciem profesjonalnego narzędzia – perception study,
- wdrożyliśmy profesjonalną i transparentną politykę informacyjną, realizując szeroki wachlarz działań (w tym wideokonferencje, czaty dla inwestorów indywidualnych, dni inwestora i analityka itd.),
- opracowaliśmy całkowicie nowe standardy raportowania okresowego (rocznego, półrocznego i kwartalnego) oraz raportowania niefinansowego,
- w toku współpracy poszerzyliśmy grono mediów zainteresowanych spółką, prowadząc relacje z dziennikarzami: ogólnopolskimi, regionalnymi oraz branżowymi,
- wielokrotnie wspieraliśmy Spółkę w kontekście sytuacji potencjalnie kryzysowych, w tym proponując i realizując działania,
- przygotowaliśmy nowe materiały inwestorskie, w tym arkusz z danymi (tzw. spreadsheet) oraz prezentacje wynikowe, a następnie fact sheet.
Oceniając jakość współpracy, klient podkreśla komfort wynikający z prowadzenia przez nas działań na najwyższym poziomie oraz poczucie bezpieczeństwa.
Przedstawicielom spółek zainteresowanym współpracą z NOBILI z przyjemnością przekażemy imienne kontakty referencyjne.
Zobacz opis naszych usług, które zrealizowaliśmy dla tego klienta: