Przyglądając się nagrodzonym przez IR Magazine (mój poprzedni, poniedziałkowy wpis), naprawdę warto zwrócić uwagę na wyróżnienia w kategorii „Best Investor Relations Officer”.
Tu również dominował dobrze znany w Polsce – Allianz, a także spółka z Irlandii, z branży opieki zdrowotnej – UDG Healthcare.
Co w mojej ocenie powoduje, że IRO ma ponadstandardowe efekty? To:
- bardzo dobry kontakt i współpraca IRO z członkami zarządu (szczególnie z CEO i CFO),
- bycie fair wobec uczestników rynku, ich zaufanie (zdobywane latami ciężką, codzienną pracą),
- mix kompetencji i wiedzy w obszarach: finansów, prawa i compliance oraz komunikacji,
- energia i pasja (to nie jest 8-godzinny etat…),
- otwartość wobec uczestników rynku. Ale również asertywność,
- last but not least: szczęście do branży i dobre wyniki spółki którą się reprezentuje 😉
Poniżej link do konta zwycięzcy w kategorii małe i średnie spółki:
Keith Byrne (UDG Healthcare)
Warto również odwiedzić profile:
– Stefanie Wettberg (BASF)
– Adrian Rott (Adidas)
Kolejne inspiracje wkrótce, w kolejnych wpisach.